Telemea de vaca

INGREDIENTE  6 l lapte, 1 pastila cheag ( se gaseste la farmacia veterinara ).
PREPARARE  M-am inspirat din mai multe retete de pe net si dintr-o reteta din revista " Practic in bucatarie
   Se incalzeste laptele pana devine caldut. Se adauga pastila de cheag, se amesteca si se agita laptele cu polonicul 1-2 minute.
   Se lasa nemiscat pana a doua zi, dimineata. Continutul se toarna intr-un saculet de panza si se asaza intre doua funduri de lemn cu o greutate nu prea mare deasupra.
   Dupa ce s-a scurs de apa, 5-6 ore, se taie cu atentie bucati groase care se presara cu sare grunjoasa pe toate partile. Se lasa  telemeaua sa stea intr-un vas, pana a doua zi,
   Feliile de branza se pun intr-un borcan, peste care  se toarna saramura rece, facuta dintr-o lingura de sare grunjoasa la un litru de apa. Se lasa asa 24 de ore.
   Bucatile de branza se scot  din saramura si se asaza in alt borcan. Nu se mai toarna nimic pentru ca branza isi mai lasa zeama. Telemeaua se da la rece, la frigider.
   Truc  De la farmacie mi s-a spus ca pastila pentru cheag este folosita la 50 litri de lapte. Va asigur ca mai mult de 6-7 litri de lapte nu incheaga.
   Eu am obtinut 1kg de telemea.
   Zerul ramas de la scursul branzei l-am dat in cateva clocote. L-am lasat sa se racoreasca putin, apoi l-am pus in tifon, la scurs. Astfel, am obtinut putina urda.



  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu